Als het mis gaat
Goed contact en wederzijds vertrouwen tussen ouders/verzorgers en school vinden wij erg belangrijk.
Wij stellen persoonlijk contact op prijs en waarderen het als u met vragen of opmerkingen naar ons toekomt. Ondanks onze inzet kan het gebeuren dat u vragen heeft of niet helemaal tevreden bent met de gang van zaken rondom uw kind. Het beste is dit met de leerkracht van uw kind te bespreken.
Schoolleider
Een enkele keer lukt het niet om samen met de leerkracht tot een oplossing te komen. Als dit het geval is, kunt u bij de schoolleider Marina van Os terecht, zij werkt op alle dagen m.u.v. de donderdag. U kunt bij haar langslopen op haar werkdagen, ook is zij altijd te bereiken middels een bericht via Social Schools.
Schoolcontactpersoon
Het is ook mogelijk een afspraak te maken met de schoolcontactpersoon. Op De Schutse is dat Jolijn de Zoete, haar werkdagen zijn woensdag, donderdag en vrijdag. Zij kan u ook in contact brengen met de externe vertrouwenspersoon.
Bevoegd gezag
Vindt u dat uw klacht niet afdoende is afgehandeld door de schooldirectie? Dan kunt u contact opnemen met het bevoegd gezag (de Stichting). Het bevoegd gezag kan de klacht zelf in behandeling nemen of doorverwijzen naar de Landelijke Klachten Commissie (LKC). Indien het bevoegd gezag de klacht in behandeling neemt, dan worden de te ondernemen stappen aan alle betrokkenen gemeld. Leidt dit niet tot een oplossing? Dan kan er alsnog een klacht ingediend worden bij de LKC.
Turan Yazir, 0174 628 572, info@westopenbaaronderwijs.nl
Vertrouwenspersoon
Is de klacht zo ernstig, dat u niet met de school tot een oplossing kunt komen? Dan kan een externe vertrouwenspersoon u bijstaan en adviseren. Deze vertrouwenspersoon is onafhankelijk, dus niet verbonden aan de school of aan het bestuur. Zij kan u helpen met het zoeken van een bemiddelende instantie of u begeleiden met het op schrift stellen van uw klacht. Zij zal dit zeker aan u adviseren wanneer justitieel ingrijpen noodzakelijk is (bijvoorbeeld in geval van mishandeling of seksuele intimidatie). Vanzelfsprekend begeleidt ze u in dit proces.
Kimberley Wetsteijn, telnr. 06 81 39 89 28, info@wetsteijnconsultancy.nl
Vertrouwensinspecteur
Binnen de Inspectie van het Onderwijs is een aantal inspecteurs aangewezen als vertrouwensinspecteurs. Deze vertrouwensinspecteurs hebben een adviserende en ondersteunende taak bij klachten rondom seksuele intimidatie, seksueel misbruik, ernstig psychisch of fysiek geweld, signalen inzake discriminatie, onverdraagzaamheid, fundamentalisme, radicalisering en extremisme. De vertrouwensinspecteur heeft geheimhoudingsplicht. Hij of zij zal in alle gevallen in nauw overleg met de betrokkenen afspraken maken over de afhandeling van de klacht en de te nemen stappen. Vertrouwensinspecteur Inspectie van het Onderwijs, 0900 1113 111 (lokaal tarief), tijdens werkdagen bereikbaar van 08.00–17.00 uur.
Landelijke Klachten Commissie
De school is aangesloten bij een Landelijke Klachten Commissie (LKC). Klachten waar ouder(s)/verzorger(s) en school niet samen uitkomen, kunnen aan hen worden voorgelegd. Dikwijls gebeurt dit op advies of door bemiddeling van de vertrouwenspersoon. U kunt als ouder uw klacht ook rechtstreeks aan de LKC voorleggen. De LKC gaat na of de klacht gegrond is en brengt advies uit aan het bevoegd gezag. Het bevoegd gezag zal binnen vier tot maximaal acht weken de betrokken partijen schriftelijk op de hoogte brengen over het standpunt met betrekking tot het advies en de betrokkenen informeren over de eventuele te nemen maatregelen naar aanleiding van het advies.
Landelijke Klachten Commissie Onderwijsgeschillen, Postbus 85191, 3508 AD Utrecht
Schoolleider
Een enkele keer lukt het niet om samen met de leerkracht tot een oplossing te komen. Als dit het geval is, kunt u bij de schoolleider Marina van Os terecht, zij werkt op alle dagen m.u.v. de donderdag. U kunt bij haar langslopen op haar werkdagen, ook is zij altijd te bereiken middels een bericht via Social Schools.
Schoolcontactpersoon
Het is ook mogelijk een afspraak te maken met de schoolcontactpersoon. Op De Schutse is dat Jolijn de Zoete, haar werkdagen zijn woensdag, donderdag en vrijdag. Zij kan u ook in contact brengen met de externe vertrouwenspersoon.
Bevoegd gezag
Vindt u dat uw klacht niet afdoende is afgehandeld door de schooldirectie? Dan kunt u contact opnemen met het bevoegd gezag (de Stichting). Het bevoegd gezag kan de klacht zelf in behandeling nemen of doorverwijzen naar de Landelijke Klachten Commissie (LKC). Indien het bevoegd gezag de klacht in behandeling neemt, dan worden de te ondernemen stappen aan alle betrokkenen gemeld. Leidt dit niet tot een oplossing? Dan kan er alsnog een klacht ingediend worden bij de LKC.
Turan Yazir, 0174 628 572, info@westopenbaaronderwijs.nl
Vertrouwenspersoon
Is de klacht zo ernstig, dat u niet met de school tot een oplossing kunt komen? Dan kan een externe vertrouwenspersoon u bijstaan en adviseren. Deze vertrouwenspersoon is onafhankelijk, dus niet verbonden aan de school of aan het bestuur. Zij kan u helpen met het zoeken van een bemiddelende instantie of u begeleiden met het op schrift stellen van uw klacht. Zij zal dit zeker aan u adviseren wanneer justitieel ingrijpen noodzakelijk is (bijvoorbeeld in geval van mishandeling of seksuele intimidatie). Vanzelfsprekend begeleidt ze u in dit proces.
Kimberley Wetsteijn, telnr. 06 81 39 89 28, info@wetsteijnconsultancy.nl
Vertrouwensinspecteur
Binnen de Inspectie van het Onderwijs is een aantal inspecteurs aangewezen als vertrouwensinspecteurs. Deze vertrouwensinspecteurs hebben een adviserende en ondersteunende taak bij klachten rondom seksuele intimidatie, seksueel misbruik, ernstig psychisch of fysiek geweld, signalen inzake discriminatie, onverdraagzaamheid, fundamentalisme, radicalisering en extremisme. De vertrouwensinspecteur heeft geheimhoudingsplicht. Hij of zij zal in alle gevallen in nauw overleg met de betrokkenen afspraken maken over de afhandeling van de klacht en de te nemen stappen. Vertrouwensinspecteur Inspectie van het Onderwijs, 0900 1113 111 (lokaal tarief), tijdens werkdagen bereikbaar van 08.00–17.00 uur.
Landelijke Klachten Commissie
De school is aangesloten bij een Landelijke Klachten Commissie (LKC). Klachten waar ouder(s)/verzorger(s) en school niet samen uitkomen, kunnen aan hen worden voorgelegd. Dikwijls gebeurt dit op advies of door bemiddeling van de vertrouwenspersoon. U kunt als ouder uw klacht ook rechtstreeks aan de LKC voorleggen. De LKC gaat na of de klacht gegrond is en brengt advies uit aan het bevoegd gezag. Het bevoegd gezag zal binnen vier tot maximaal acht weken de betrokken partijen schriftelijk op de hoogte brengen over het standpunt met betrekking tot het advies en de betrokkenen informeren over de eventuele te nemen maatregelen naar aanleiding van het advies.
Landelijke Klachten Commissie Onderwijsgeschillen, Postbus 85191, 3508 AD Utrecht