Onze school

Daltonschool De Schutse heeft een uniek gebouw dat goed aansluit bij onze onderwijsvisie. Het gebouw is open, overzichtelijk en biedt ruimte om met alle leerlingen bij elkaar te komen voor diverse activiteiten zoals onze theatermiddagen.
We werken op De Schutse met combinatiegroepen. De combinatiegroepen bieden mooie kansen voor zowel leraren als kinderen tot onderwijs op maat en samenwerken met andere groepen en leeftijdsgenoten. Elk jaar kijken wij opnieuw welke combinaties het beste werken voor het nieuwe schooljaar. Op dit moment hebben wij 7 groepen: groep 1, groep 1/2, groep 2/3, groep 4 groep 5/6, groep 6/7 en groep 7/8.

De Schutse is in 1970 opgericht door ouders die andere ideeën had over het onderwijs dan er voor handen was in het dorp. Via artikelen in de plaatselijke krant en huis-aan-huis verspreide aanmeldingsformulieren werd de school gepromoot. Midden in de weilanden aan het Doelpad werd de nieuwe school gebouwd, in beginsel waren het een paar houten klaslokalen. In 1970 startte De Schutse met drie leerkrachten. In 1973 volgde uitbreiding met een kleuterschool, die de naam ‘De Schuttertjes’ kreeg. Al binnen enkele jaren was “De Schutse” niet meer weg te denken uit Maasland. Het houten schoolgebouw aan het Doelpad werd echter al spoedig te klein en ongeschikt. In 1986 vond de verhuizing plaats naar een nieuw modern schoolgebouw aan de Meester Postlaan.